KÜLTÜR HİZMETLERİ
Dairede kültür
hizmetleri olarak öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını
değerlendirmek, yeni ilgi alanları ile birlikte dinlenme ve eğlence alışkanlığı
kazanmalarını sağlamak, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini,
isterlerse bu faaliyetlere katılmalarını da temin etmek amacıyla aşağıda
gösterilen hizmetler yürütülür:
a) Resim ve
fotoğraf sergileri açmak, konser, konferans, tiyatro ve benzeri sanat ve kültür
alanlarında faaliyetler düzenlemek ve bu maksatla bu çeşit faaliyetlerde
bulunan kuruluşlarla işbirliği yaparak, öğrencilerin daha geniş ölçüde sanat ve
kültür faaliyetlerinden yararlanmalarını sağlamak,
b) Öğrencilerin
boş zamanlarında ilgi ve yeteneklerine göre sanat ve kültür çalışmaları
yapmaları için resim, fotoğraf, el sanatları, halk dansları, klasik dans, müzik
ve benzeri faaliyet alanlarında kurslar, çalışma grupları, korolar oluşturmak,
bu grup ve koroların üniversite içinde ve dışında konser, gösteri, sergi ve
karşılaşma gibi faaliyetlerde bulunmalarını veya karşılaşmalara katılmalarını
sağlamak.
Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak çalışan kulüp ve topluluklar dışında
Fakülte ve Yüksekokullar bünyesinde çalışan öğrenci toplulukları da
bulunmaktadır.
Ayrıca
Üniversitemiz tarafından düzenlenen tüm konferans, panel, kutlama, seminer vb.
faaliyetlerin tamamı organize edilip ve giderleri karşılanmaktadır.
Topluluk listesine ulaşmak için lütfen tıklayınız.
KANTİN HİZMETLERİ
Başkanlığımızca
2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında kiralaması yapılan, 13 adet kantin, 2
adet yiyecek-içecek büfesi, 8 adet yiyecek-İçecek otomatları ve 1 adet spor ve
rekreasyon merkezi öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize hizmet
verilmektedir.
Başkanlığımıza
bağlı kantin, büfe ve otomatlar; Kantin Kontrol ve İzleme Komisyonu tarafından
imzalanan şartname ve sözleşme hükümleri çerçevesinde satış fiyatları, hijyen
ve genel işleyiş yönünden düzenli olarak denetlenmektedir.
Başkanlığımıza
bağlı kantin ve fotokopi merkezlerinin bulunduğu Birimlerimiz;
1. Veteriner
Fakültesi
2. Diş Hekimliği
Fakültesi
3. Tıp Fakültesi
4. Mühendislik
ve Doğa Bilimleri Fakültesi
5. İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesi
6. Sağlık Bilimleri
Fakültesi
7. Güzel
Sanatlar Fakültesi
8. Keskin Meslek
Yüksekokulu
9. Delice Meslek
Yüksekokulu
10. Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
11.
Yiyecek-İçecek Büfeleri
12.
Yiyecek-İçecek Otomatları
- Eğitim Fakültesi
- Spor Bilimleri Fakültesi
- İslami İlimler Fakültesi
- Kırıkkale Meslek Yüksekokulu
- Hacılar Hüseyin Aytemiz Meslek
Yüksekokulu
- Bahşılı Fatma Şenses Sosyal
Bilimler Meslek Yüksekokulu
- Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi
Başkanlığı
- Rektörlük İdari Birimler Binası
13. İş Merkezi
(Tıp Fakültesi Karşısı)
14. Merkezi
Derslikler
15. Spor ve
Rekreasyon Merkezi
16. Rektörlük
Önü Gölet Alanı
SATINALMA VE TAHAKKUK
HİZMETLERİ
Bütçe İşlemleri
Başkanlığımız
bütçesi; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamında hazırlanarak
Üniversitemiz Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına teslim edilmektedir.
Başkanlığımız bütçe harcamaları ve işlemleri, Ayrıntılı Harcama Programı ve
Bütçe Uygulama Talimatları çerçevesinde yapılmaktadır.
Satınalma
İşlemleri
Başkanlığımız
bütçesinden; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu
İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, 6245 Sayılı
Harcırah Kanunu, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği ile hizmetin
gerektirdiği diğer yasal mevzuat çerçevesinde satın alma işlemleri
gerçekleştirilmektedir.
Üniversitemizin
Yemek Hizmeti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale edilerek satın
alınmaktadır.
Üniversitemiz
öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu
etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç–gereç, mal ve malzemelerin satınalma
işlemleri yapılmaktadır.
Tahakkuk
İşlemleri
Başkanlığımız
personelinin görev yolluk ödemeleri, Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı
statüde çalışan öğrencilerin maaş ve sosyal güvenlik prim ödemeleri yapılmaktadır.
Üniversitemiz
öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu
etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç-gereç, mal ve malzemelerin satınalma
evraklarının tahakkuk işlemleri yapılmaktadır.
Ayniyat
İşlemleri
Başkanlığımızın
taşınır ve taşınmaz mallarına ilişkin olarak; bir önceki yıldan devren gelen ve
cari yıl içerisinde çeşitli yollarla giriş kaydı yapılan, cari yıl içerisinde
çeşitli yollarla çıkış kaydı yapılan ve yılı içerisinde zayiat ve fireden
oluşan azalmalar ile ambar artırımlarını, miktar ve değer olarak kayıt ve takii
yapılıp, yılsonunda da mevcutları miktar ve değer olarak, Başkanlığımız Taşınır
Kayıt ve Taşınır Kontrol Yetkilisi vasıtasıyla Üniversitemiz Strateji
Geliştirme Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilmektedir.
SPOR HİZMETLERİ
Dairede; spor
hizmetleri olarak öğrencilerin ve çalışanların beden sağlıklarını korumak ve
geliştirmek, onlara disiplinle çalışma alışkanlığı kazandırmak, spora ilgi
duymalarını sağlamak, enerjilerini bu olumlu yöne yöneltmek, boş zamanlarını
değerlendirmek için ilgi duydukları spor dalında çalışmalarını sağlamak üzere
aşağıdaki hizmetler yürütülür:
a) Grup
çalışmaları ve karşılaşmalar düzenlemek, spor birlikleri kurmak,
b) Bu amaçlarla
kurulmuş bulunan yurt dışı ve yurt içi kuruluşlarla işbirliği yaparak, bu
alandaki çalışmaları yaygınlaştırmak, üniversiteyi temsilen öğrencilerin
yarışma ve karşılaşmalara katılmalarını sağlamak.
c)
Üniversitelerin tüm spor, tesis ve malzemelerinin tek elden kullanılmasını,
elemanların planlı bir şekilde çalışmalarını ve bir merkezden yönetilmelerini
sağlamak.
BARINMA HİZMETLERİ
Üniversitemiz
Kampüs alanı içerisinde 1200 kişilik Residorm Öğrenci Yurdu bulunmaktadır. Bu
yurtta Üniversitemize ait 58 yatak bulunmakta ve öğrenci kayıtları
Başkanlığımızca yapılmaktadır.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE AYRILAN
YATAK SAYILARI
Oda Tipi |
Toplam Yatak |
1 Kişilik |
1 Adet |
3 Kişilik |
53 Adet |
4 Kişilik |
4 Adet |
KAYITTA İSTENECEK BELGELER
1. Öğrenci
belgesi,
2. Nüfus cüzdanı
fotokopisi,
3. 2 (iki) adet
vesikalık fotoğraf,
4. Yabancı
uyruklu öğrenciler için, Emniyet makamlarından alınacak Türkiye’de oturma izni
verildiğine dair izin belgesi ile pasaportun fotokopisi,
5. Resmi
kurumlardan alınan sağlık raporu,
6.
Engellilerin (belirlenen kontenjan dahilinde) %30 oranında indirimden
faydalanabilmesi için sunduğu raporun Yurt Yönetim Kurulunca kabul edilmesi
gerekmektedir.
7. Şehit
çocuklarının %30 indirimden faydalanması için şehit çocuğu olduğunu resmi
olarak belgelendirmesi gerekmektedir.
Üniversitemiz ve
resmi kuruluşlar tarafından düzenlenen şenlik, spor , kurs, staj, kamp ve
seminer gibi etkinliklere katılacak öğrenciler ile yaz aylarında misafir olarak
kalmak isteyen öğrenciler ile diğer Üniversitelerden görevli gelen öğrenciler
Yürütme Kurulunun kararı ile ücretsiz barındırılabilirler.