KÜLTÜR HİZMETLERİ

 

Dairede kültür hizmetleri olarak öğrencilerin ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, yeni ilgi alanları ile birlikte dinlenme ve eğlence alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, güzel sanatlarla ilgili faaliyetleri izlemelerini, isterlerse bu faaliyetlere katılmalarını da temin etmek amacıyla aşağıda gösterilen hizmetler yürütülür:

a) Resim ve fotoğraf sergileri açmak, konser, konferans, tiyatro ve benzeri sanat ve kültür alanlarında faaliyetler düzenlemek ve bu maksatla bu çeşit faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla işbirliği yaparak, öğrencilerin daha geniş ölçüde sanat ve kültür faaliyetlerinden yararlanmalarını sağlamak,

b) Öğrencilerin boş zamanlarında ilgi ve yeteneklerine göre sanat ve kültür çalışmaları yapmaları için resim, fotoğraf, el sanatları, halk dansları, klasik dans, müzik ve benzeri faaliyet alanlarında kurslar, çalışma grupları, korolar oluşturmak, bu grup ve koroların üniversite içinde ve dışında konser, gösteri, sergi ve karşılaşma gibi faaliyetlerde bulunmalarını veya karşılaşmalara katılmalarını sağlamak.

Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak çalışan kulüp ve topluluklar dışında Fakülte ve Yüksekokullar bünyesinde çalışan öğrenci toplulukları da bulunmaktadır. 

Ayrıca Üniversitemiz tarafından düzenlenen tüm konferans, panel, kutlama, seminer vb. faaliyetlerin tamamı organize edilip ve giderleri karşılanmaktadır.

 

Topluluk listesine ulaşmak için lütfen tıklayınız.



KANTİN HİZMETLERİ

 

Başkanlığımızca 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında kiralaması yapılan, 13 adet kantin, 2 adet yiyecek-içecek büfesi, 8 adet yiyecek-İçecek otomatları ve 1 adet spor ve rekreasyon merkezi öğrencilerimize, akademik ve idari personelimize hizmet verilmektedir.

 

Başkanlığımıza bağlı kantin, büfe ve otomatlar; Kantin Kontrol ve İzleme Komisyonu tarafından imzalanan şartname ve sözleşme hükümleri çerçevesinde satış fiyatları, hijyen ve genel işleyiş yönünden düzenli olarak denetlenmektedir.

 

Başkanlığımıza bağlı kantin ve fotokopi merkezlerinin bulunduğu Birimlerimiz; 

1. Veteriner Fakültesi

2. Diş Hekimliği Fakültesi

3. Tıp Fakültesi

4. Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi

5. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

6. Sağlık Bilimleri Fakültesi

7. Güzel Sanatlar Fakültesi

8. Keskin Meslek Yüksekokulu          

9. Delice Meslek Yüksekokulu                                           

10. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

11. Yiyecek-İçecek Büfeleri

12. Yiyecek-İçecek Otomatları

            - Eğitim Fakültesi

            - Spor Bilimleri Fakültesi

            - İslami İlimler Fakültesi

            - Kırıkkale Meslek Yüksekokulu

            - Hacılar Hüseyin Aytemiz Meslek Yüksekokulu

            - Bahşılı Fatma Şenses Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu

            - Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı

            - Rektörlük İdari Birimler Binası

13. İş Merkezi (Tıp Fakültesi Karşısı)

14. Merkezi Derslikler

15. Spor ve Rekreasyon Merkezi

16. Rektörlük Önü Gölet Alanı

 

SATINALMA VE TAHAKKUK HİZMETLERİ

 

Bütçe İşlemleri

Başkanlığımız bütçesi; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamında hazırlanarak Üniversitemiz Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına teslim edilmektedir. Başkanlığımız bütçe harcamaları ve işlemleri, Ayrıntılı Harcama Programı ve Bütçe Uygulama Talimatları çerçevesinde yapılmaktadır.

 

Satınalma İşlemleri

Başkanlığımız bütçesinden; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhaleleri Sözleşmeleri Kanunu, 6245 Sayılı Harcırah Kanunu, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği ile hizmetin gerektirdiği diğer yasal mevzuat çerçevesinde satın alma işlemleri gerçekleştirilmektedir.

Üniversitemizin Yemek Hizmeti, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında ihale edilerek satın alınmaktadır.

Üniversitemiz öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç–gereç, mal ve malzemelerin satınalma işlemleri yapılmaktadır.

 

Tahakkuk İşlemleri

Başkanlığımız personelinin görev yolluk ödemeleri, Üniversitemiz birimlerinde kısmi zamanlı statüde çalışan öğrencilerin maaş ve sosyal güvenlik prim ödemeleri yapılmaktadır.

Üniversitemiz öğrenci toplulukları, öğrenci konseyi ve Başkanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerde ihtiyaç duyulan araç-gereç, mal ve malzemelerin satınalma evraklarının tahakkuk işlemleri yapılmaktadır.

 

Ayniyat İşlemleri

Başkanlığımızın taşınır ve taşınmaz mallarına ilişkin olarak; bir önceki yıldan devren gelen ve cari yıl içerisinde çeşitli yollarla giriş kaydı yapılan, cari yıl içerisinde çeşitli yollarla çıkış kaydı yapılan ve yılı içerisinde zayiat ve fireden oluşan azalmalar ile ambar artırımlarını, miktar ve değer olarak kayıt ve takii yapılıp, yılsonunda da mevcutları miktar ve değer olarak, Başkanlığımız Taşınır Kayıt ve Taşınır Kontrol Yetkilisi vasıtasıyla Üniversitemiz Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilmektedir.

 

SPOR HİZMETLERİ

 

Dairede; spor hizmetleri olarak öğrencilerin ve çalışanların beden sağlıklarını korumak ve geliştirmek, onlara disiplinle çalışma alışkanlığı kazandırmak, spora ilgi duymalarını sağlamak, enerjilerini bu olumlu yöne yöneltmek, boş zamanlarını değerlendirmek için ilgi duydukları spor dalında çalışmalarını sağlamak üzere aşağıdaki hizmetler yürütülür:

a) Grup çalışmaları ve karşılaşmalar düzenlemek, spor birlikleri kurmak,

b) Bu amaçlarla kurulmuş bulunan yurt dışı ve yurt içi kuruluşlarla işbirliği yaparak, bu alandaki çalışmaları yaygınlaştırmak, üniversiteyi temsilen öğrencilerin yarışma ve karşılaşmalara katılmalarını sağlamak.

c) Üniversitelerin tüm spor, tesis ve malzemelerinin tek elden kullanılmasını, elemanların planlı bir şekilde çalışmalarını ve bir merkezden yönetilmelerini sağlamak.

 

BARINMA HİZMETLERİ

 

Üniversitemiz Kampüs alanı içerisinde 1200 kişilik Residorm Öğrenci Yurdu bulunmaktadır. Bu yurtta Üniversitemize ait 58 yatak bulunmakta ve öğrenci kayıtları Başkanlığımızca yapılmaktadır.

 

 KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE AYRILAN YATAK SAYILARI

 

Oda Tipi

Toplam Yatak

1 Kişilik

1 Adet

3 Kişilik

53 Adet

4 Kişilik

4 Adet

 

 

 

 


 

 KAYITTA İSTENECEK BELGELER

1. Öğrenci belgesi,

2. Nüfus cüzdanı fotokopisi,

3. 2 (iki) adet vesikalık fotoğraf,

4. Yabancı uyruklu öğrenciler için, Emniyet makamlarından alınacak Türkiye’de oturma izni verildiğine dair izin belgesi ile pasaportun fotokopisi,

5. Resmi kurumlardan alınan sağlık raporu,

6. Engellilerin  (belirlenen kontenjan dahilinde) %30 oranında indirimden faydalanabilmesi için sunduğu raporun Yurt Yönetim Kurulunca kabul edilmesi gerekmektedir.

7. Şehit çocuklarının %30 indirimden faydalanması için şehit çocuğu olduğunu resmi olarak belgelendirmesi gerekmektedir.

 

Üniversitemiz ve resmi kuruluşlar tarafından düzenlenen şenlik, spor , kurs, staj, kamp ve seminer gibi etkinliklere katılacak öğrenciler ile yaz aylarında misafir olarak kalmak isteyen öğrenciler ile diğer Üniversitelerden görevli gelen öğrenciler Yürütme Kurulunun kararı ile ücretsiz barındırılabilirler.